Overzicht nieuwsberichten

Bonus: Het coronavirus & hoe jezelf beschermen als ondernemer

Bonus Podcast:

Corona en hoe je jezelf als ondernemer tegen beschermt.

 
 

Ik zie de vragen, onzekerheid & frustraties meer en meer de grond uitschieten bij ondernemers, gecancelde beurzen, evenementen.. groepscoachings..zelfs huwelijksfeesten worden verplaatst omwille van het coronavirus.

En ondanks wij als mens het coronavirus niet in de hand hebben en het zeker niet mogen onderschatten.. Kunnen we ons bedrijf echt wel beschermen hiertegen.

Op het moment van deze opname is het 11 maart 2020, en houd het Coronavirus lelijk huishouden. Maar ook na het corona virus zal deze opname ongelofelijk van toepassing zijn voor ondernemers die zodra er gezondheidsrisico’s, terroristische acties e.a drama’s ervoor zorgen dat Live offline evenementen in het gedrang komen.

Een kleine aanpassing nu op 13 maart..Deze opname is opgenomen voor fysieke winkels hun deuren massaal moesten gaan sluiten voor minimum 3 weken. Toch ben ik overtuigd dat je alsnog veel tips uit deze aflevering kan halen.

Het is verschrikkelijk ik kan me niet voorstellen hoe sommige ondernemers zich vandaag voelen, maar i’ve got your back, en ik wil zoveel mogelijk helpen.

Maandag 16 maart om 15 uur zal ik ook zoveel mogelijk vragen tackelen rond online business in KIM TV. Dit is elke maandag om 15 uur op de facebookpagina Kim De Graeve.

In een facebookgroep zei ik “Ah, geniet van het mindere werk, ga voor dat project dat je altijd uitstelde.. Doe gewoon iets cools”.

Ik kreeg al snel tegenwind (en die had ik verdiend).. Ja maar niet iedereen heeft een buffer om dit te overbruggen.

Ik had het verdiend.. Niet omdat ik geen gelijk had, nee.
Omdat ik niet de tijd nam om het goed uit te leggen wat ik bedoelde.
Omdat ik dacht door enkele zinnen te schrijven dat men ineens zou begrijpen hoe mijn hersens werken.

Ik heb een overlevingsbrein, ik heb jaren lang moeten overleven.. En nee, dat is geen understatement. Door verschillende omstandigheden in mijn leven kwam ik op dat punt. Was dat mijn schuld, nee. Was daar een oplossing voor.. Nee, niet op het eerste zicht, bijlange niet

Wat ik daar wel heb uit geleerd is dat een groot deel van de bevolking, ondernemers, mensen in loondienst.. Eigenlijk niet onder druk staan.. Of niet genoeg. Jawel .. Wel druk.. Maar druk zijn is niet onder druk staan.

Ze zijn te druk bezig om het te zien.. Die mensen staan niet onder druk, ze voelen zich veilig, hebben een dak boven het hoofd, hebben een veilige job (die ze vaak haten), doen wat ze doen.. En zien niet in, dat wat ze echt willen dat dat kan. Maar omdat ze de druk niet voelen dat het ECHT nodig is.. Wachten ze nog maar even af. 

Ik heb het geluk gehad dat ik weet wat echte druk is, wat het laagste is dat kan gebeuren.
Een mindshift dan is minder moeilijk omdat je al weet wat je kan verliezen in tegenstelling tot iemand die alleen de angst heeft om iets te verliezen.

Dus wat als.. Corona Virus jouw hel is op dit moment. Je bent bang voor je boekingen, voor je evenementen waar je zou gaan spreken, voor je groepsworkshops.

Wat ga je dan doen? 

Gratis abonneren kan op:

Oplossingen liggen voor 80% in je mindset en je geloof.. Daarom heb ik voor jou vandaag echt gigantisch veel tips klaar, voor elke business die ik me kon inbeelden:

Je zou kunnen gaan nadenken over je service en te gaan kijken wat je zou kunnen omzetten in een digitaal product.
Deze aflevering helpt je door de verschillende obstakels waar jij momenteel mee zou kunnen te maken hebben en de oplossingen die je ervoor hebt.

 

Je evenement is afgelast als spreker:

Je had je zo enorm goed voorbereid, en dan kwam de boodschap dat het evenement was afgelast.

Alles is klaar presentatie en al!

Je kan hier een schaalbaar product van maken: Schaalbaar wat is dat?
Schaalbaar wil zeggen dat je het kan verkopen, opnieuw en opnieuw en opnieuw.. En opnieuw.

Ik veronderstel dat hetgeen waarover je wou spreken een oplossing was voor verschillende mensen? Of een inspiratie/ motivatie?

Je kan dit opnemen met systemen zoals screenflow. Maar dat is opnieuw een investering natuurlijk. Wat als je het gewoon wil uitproberen? Ik kan me voorstellen dat je bij een eerste project daar niet al te veel geld wilt aan uitgeven. En dat is prima.

In dat geval kan je vb. perfect een opname opnemen via je telefoon. Het geluid van de meeste gsm’s is ondertussen echt wel kwaliteitsvol en zolang de inhoud goed genoeg is mag je trots zijn op jezelf, daarna kan je het perfect op youtube zetten, je hebt op youtube nl. een manier om je video’s verborgen te zetten. En guess what! Het platform is gratis. Je kan ze op je website pagina plaatsen met een wachtwoord.. Et voila! Jouw content is out there.. Helemaal gratis geplaatst en je kan vanaf nu alsnog verdienen aan die specifieke content.

Vind je video helemaal niets? Dan is er nog altijd zoiets als soundcloud voor audio opnames.

Je gaat geen miljonair worden met deze content, maar op deze manier verdiende ik ongeveer een 1000 euro per maand helemaal in het begin.

Word je evenement verplaatst naar een moment binnen een aantal maanden? Dan kan je nog steeds nieuwe content voorzien voor dan en dan kan je er daarna nog steeds een schaalbaar model van maken, op die manier heb je zelfs ineens 2 producten om te verkopen! Wijs toch?

Begint alles beter te lukken of wil je het graag van de eerste keer goed aanpakken? Dan kan je overstappen naar platformen zoals teachable of kajabi.

Daarnaast is het zo dat je klant in dit geval er ook nog eens het plezier aan heeft dat hij of zij de opname kan bekijken op hun tempo. De mensen die op je Live evenement waren, zij zullen het maar één keer gezien hebben.

 

Wil je dat ik je stap voor stap help?

Vanaf 3 april 2020 start de online workshop van offline 2 online en daar help ik je doorheen de stappen van offline naar online. Je kan je tickets al reeds kopen in de webshop >> O2O workshop maar na 3 april sluiten de deuren tot 2021

Het ene coaching gesprek na het andere loopt spaak, je klanten willen niet meer buiten komen:

Ik werk standaard met ZOOM, zoom is heerlijk, het is gemakkelijk, je kan je scherm delen.. Anderen kunnen hun scherm delen! Het werkt heel fijn.

Doet je klant moeilijk omwille van de tech?

Leg dan uit hoe gemakkelijk het is en stuur op voorhand een kleine handleiding zodat ze niet eerst 15 min moeten klungelen voor jullie gesprek start.

Dat vraagt inderdaad een klein beetje moeite, maar eens die handleiding klaar is dan kan je het steeds hergebruiken. En het is een fijne klantenservice.

Zoom kan je gebruiken op je telefoon of via je computer en is dus makkelijk toegankelijk van overal.

Hoe minder jij er een big deal van maakt hoe minder je klant dat zal doen..

En nu denk je..

“Ja maar neee Kim, dat gaat niet, ik moet die persoons energie voelen..”

Als je zorgt voor een goede verbinding met het internet dan strooit dit geen roet in je energetische vibe.

Manu (www.manucoaching.be) “life coach en loopbaancoach” geloofde dit ook niet. 🙂 Ik ben echter zo’n beuzakske dat vind dat je beter je mond houdt als je het nog niet hebt geprobeerd.
Dus we namen het op een test.
Bij mijn laatste online workshop over zelfzekerheid rond je prijs kregen de live kijkers een gratis life coaching gesprek bij Manu..

KUCH ONLINE!

Er kwamen een twintigtal mails binnen en Manu had dus ineens 20 zoomcalls op de planning.

Guess what Manu ervan vond na die 20 zoomcalls.. Yes sir indeed.

Ik zeg niet dat jij dat sowieso ook fijn gaat vinden, maar als je het niet probeert (en liefst toch meer dan één keer ;).. dan ga je ook echt niet weten of het iets voor jou was of niet.

Daarnaast is het zo in het geval dat je het minder leuk vind dan offline afspreken. Het wel ideaal is om geen loonsverlies te hebben op momenten dat je klant niet fysiek aanwezig kan zijn. Je vind het misschien niet zo leuk, maar je hebt wel een oplossing op dit moment. 

Wanneer ik een online coaching start dan bewaar ik de opname. Mijn klant krijgt de coaching toegestuurd en op die manier kunnen zij de opnamen volledig herbekijken. Je hersenen nemen maar een heel klein % op na zo’n gesprek.
Hoe leuk is het dat je al je antwoorden kan gaan herbekijken?

Maar je kan ze ook in een e-mailfunnel gaan verwerken nadien. Als het woord funnel je petje te boven gaat; dat is eigenlijk een reeks mails in dit geval waar je extra tips geeft rond dat topic maar waar er ook pitches in verwerkt zitten.
Zo kan je hen indien je nog een product hebt dit gaan upsellen.

Als iemand één keer je klant is en jij hebt je klant met respect behandeld en ze zijn blij? Dan zullen ze namelijk vaker van je kopen. Heb je geen product om te gaan upsellen? Ah, niet erg, neem je tijd om dat te bekijken.
Ik heb ook nog niet het aantal digitale producten vandaag dat ik graag zou hebben.. Maar dat komt.

Het leuke is dat door stressituaties zoals het corona virus dat we hierover kunnen gaan nadenken.
Laat je niet tegenhouden omwille van deuken in de weg!

Dan vraag ik aan jou om opnieuw na te denken. Oke! simpel, als je een huwelijk moet gaan fotograferen of je bent eventplanner en het wordt afgelast, jah dan is dat echt klote en dat kan je inderdaad niet gaan fotograferen online.. (stel je voor).. Maar alles is uitvogelbaar! (lees het boek even van marie forleo – absolute aanrader) Dus wat kan je dan doen?

 

Je zou kunnen gaan focussen op iets anders binnen jouw tak van expertise, en nee ik heb niet voldoende kennis over elke ondernemingstak. Maar WAT kan JIJ doen! Anders doen om hetzelfde bedrag binnen te halen op een andere manier.

Een braindumpen is daarvoor ideaal (doe ik zelf elke dag 2x! voor ik start en bij het afronden van mijn dag.. Echt! Mensen vragen me dan vanwaar ik al mijn creativiteit haal.. Nu ja onder andere? Daar!

Daarbij neem je een blad papier en schrijf je alles op wat je cool lijkt om te doen, of het nu haalbaar is of niet. maar ook gedurende de dag tijdens het werken vul ik dat lijstje aan. Zelf deze podcast is ontstaan uit een frustratie, dat een idee werd.. En here it is ;).

Verdien ik daar geld mee? Ja sowieso, want er zullen mensen inschrijven voor mijn cusus offline 2 online, waarbij ik je stap voor stap leer om over te stappen naar een digitale service. >> Dat doe ik, dag in dag uit: ik zet mijn frustraties, mijn ideeën om in daden. Ook al lijken ze op het eerste moment onbereikbaar of stom.

Je hebt waarschijnlijk nog diensten. Een onderneming met één product/ dienst? is vrijwel gedoemd om te falen, alle goede ondernemingen hebben meer dan één verdienmodel.
Dus wat is jouw ander verdienmodel? Misschien kan je volop daarop inzetten momenteel?

Misschien kan je starten met abonnementen? (Dat doe ik) mijn vaste particuliere klanten betalen me elke maand om éénmaal per jaar een fotosessie te boeken. Ik genereer een vast inkomen. 

Misschien kan je focussen op je andere dienst waar geen groepen aan te pas komen, misschien verdien je daardoor wat minder dus denk even na hoe je dit een groot succes kan maken. >> grote successen? Als er vraag naar is dan kan het..

Je hebt een winkel, je kan de deur niet uit, je bent afhankelijk van mensen die tot bij jou in de winkel komen. En je klanten blijven momenteel misschien weg.

Ook in dat geval kan je je inkomsten elders halen, de vaste kosten blijven uiteraard, je pand enz. maar ook jij hebt een expertise,
Start een membership op! Ik zeg maar iets, memberships kan je zeer voordelig opstarten via facebook en IG, maar je hebt ook andere platformen zoals wordpress en kajabi..Of je kan enkele online producten online gaan aanbieden, misschien kan je met je leveranciers iets speciaals organiseren. Of een extra concept bedenken.. Misschien kan je werken met affiliates…

En dan hoor ik je denken..

Maar Kim!!!!! Ik heb niemand om dat aan te verkopen.. Ik heb geen e-maillijst. Ik heb amper bezoekers op mijn website.. En mijn volgers op facebook en instagram daar heb ik geen vat op.

Aan wie moet ik mijn product kwijt en hoe verkoop ik mijn product? 

Dan wil ik wel even de vraag stellen..

Wat als morgen het drama van de dag niet corona is, maar facebook stopt.. Het kan, kijk maar naar myspace.

We komen terug op hetzelfde punt, net zoals het corona virus heb je ook zelden je omgeving onder controle.. Zeker niet op social media, website en zoekmachines.

De meeste controle dat je vandaag kan hebben is het e-mailadres. En ja, dan denkt iedereen aan de spammende mails etc.
Maar wat als.. je e-mailmarketing anders gaat bekijken.

E-mailmarketing? Het is zalig.. Wanneer ik een nieuw product heb? Dan stuur ik het naar mijn e-maillijst en ik verkoop!
Echter e-mailmarketing is niets zoals veel mensen voor ogen hebben, het heeft niets met jou te maken als ondernemer, het gaat om je klant.

Eens je dat door hebt veranderd er al redelijk wat. maar dus e-mailmarketing zorgt dat je je product direct verkocht krijgt.

Niet alleen dat, dankzij e-mailmarketing kan je ook facebokadvertenties ten volle gaan benutten, je kan vergelijkbare doelgroepen maken op basis van je e-maillijst. Dan zoekt facebook voor jou uit wie het meest lijkt op jouw volgers, en zo kan je sneller je e-maillijst vergroten. Maar ook de juiste mensen aantrekken.

En je hebt niet het gevoel dat je continu mensen moet lastig vallen met jouw product/ dienst. Win-win!

Ik vertel je dit niet allemaal om je te overweldigen, maar om je te laten beseffen dat er zoveel meer is dan alleen maar uurtje factuurtje, of godverdikke het zit me niet mee. Laat je crisisbrein werken, durf ruimte te nemen voor creativiteit! Want daar gebeurd het, geen enkel idee is te gek, je moet het alleen durven.

O2O

Wil je graag dat ik je stap voor stap help, met het opbouwen van een e-maillijst, je online product online zetten en je advertenties? Schrijf je dan in voor 3 april voor O2O workshop, want verdorie toch! In de wereld van vandaag kan je praktisch alles! Het wordt tijd dat je het gaat geloven.

klop niet langer met je hoofd tegen de muur en durf Corona te zien als iets postiefs voor je business.

Wist je dat er ook steunmaatregelingen zijn vanuit de Vlaamse overheid?

Deel dit bericht op sociale media!

1 reactie op “Bonus: Het coronavirus & hoe jezelf beschermen als ondernemer”

  1. Pingback: Corona warriors #2: Hoe ga je om met overwhelm - Fotograeve

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top