logo

Een ideale klant in 5 tips

Ideale klanten! Het is iets dat niet bestaat...

Dat denk je!

Tot je ze echt leert kennen. Tot wanneer je het gevoel hebt dat je die ene klant hebt gevonden..
Dat is het moment dat alles makkelijker wordt, want het moment dat je die ene klant hebt gevonden, kan je ontrafelen hoe je de rest kan vinden.

Spannend toch?

Het is iets wat me altijd héél spontaan gelukt is, mijn ideale klant vinden. Misschien omdat ik een goestendoener ben? Of misschien omdat mijn missie altijd vrij duidelijk vorm nam gaandeweg ik mijn doel voor ogen had.

Dat doel switcht nogal vaak, ik vind het leuk om regelmatig nieuwe uitdagingen aan te gaan, het houdt me scherp!

Maar één ding is nooit veranderd: Mijn ideale klant. 

workshop fotografie

Maar wat doet een ideale kant nu precies met je?

Een ideale klant, die geeft je energie! Tonnen energie! Daar ga je met plezier voor het vuur. En wat ze vragen is nooit teveel, omdat ze geen vervelende dingen vragen. Ze snappen wie je bent en geven om je werk.

Een ideale klant op zijn beurt gaat ook voor jou met plezier door het vuur. En raadt je aan bij al zijn/haar vrienden.

Klinkt fancy he? 

Het kan! En ik geef je vandaag alvast 5 tips mee om je ideale klant te vinden:

  • Beschrijf je favoriete klant zo specifiek mogelijk 
    Ja! Je kan het, neem de tijd om je klant zo specifiek mogelijk te omschrijven, alles wat in je opkomt. Maak een schets van alle kleine en grote trekjes van je klant. Zowel man als vrouw! Want wie weet zitten daar verschillen tussen
  • Waar zit je ideale klant?
    Bedenk waar je ideale klant vertoeft.. Waar vind hij/ zij het leuk om te zijn. Wat zijn de hobby's enz..
  • Hoe ziet je ideale klant er uit? 
    Nee echt, letterlijk! Hoe ziet hij/ zij eruit: zorg dat je een visueel beeld voor ogen hebt als je aan de slag gaat en print dat gezicht in je geheugen.
  • Wat is de naam van je ideale klant? 
    Het lijkt misschien stom, maar alles is zoveel krachtiger als je effectief een real life persoon voor je ogen hebt. (De mijne? Die noemen Pieter & Marie)
  • Waar breng je je ideale klant naartoe?
    Nee echt, wat is je plan als je je ideale klant ontdekt? Heb je een strategie? Wat is je plan? Ga je gewoon de fotosessie doen? Of ben je van plan je ideale klant alles te geven wat je kan?

Het lijken 5 simpele stellingen, maarrr... Echt! Het is de basis van alles.

En dat? Dat leg ik je uit in de gratis LIVE workshop: De ideale klant uit binnenkort!

Ik weet het! Het is makkelijker gezegd dan gedaan! Maar ik beloof het je als je even doorbijt en je focust, dat je er komt. Je hebt alleen maar de tools nodig om er te komen. En die leg ik je stap voor stap uit! Hoera!

Veel ondernemers  starten vanuit het product dat ze willen verkopen. Maar stonden er nooit bij stil aan wie ze dit willen verkopen.

5 Stellingen onderuit gehaald:

  • Je moet zoveel mogelijk mensen bereiken om genoeg klanten te hebben
    Wrong!! Dat is echt NIET waar! Je wilt alleen de klanten bereiken die echt iets hebben aan jouw foto's. Het kost jou onnodig energie en het voelt voor hen aan alsof je hen spamt.
  • Je moet populair zijn om echt mensen te bereiken
    Wrong again! Popular doesn't pay the bills! Beter een kleine groep van 100 echte fans, dan honderdduizend volgers op social media
  • Je moet elke dag postten op social media 
    Nope! Je moet consequent zijn, maar zeker niet elke dag!
  • Bloggen is dood!
    Haha, nee helemaal niet. Je leest deze nu toch? Bloggen is de beste manier om je ideale klant te bedienen (jij bent nl. mijn ideale klant als je tot hier las). Ik ben veel grotere fan van bloggen dan van social media 😉
  • Je moet een gigantische portfolio hebben om bekendheid te creëren 
    Nee hoor! Wist je dat ik deze maand enkel mijn eigen portret deel op social media met elke keer een geheim? Je moet niet veel foto's hebben om je klant te overtuigen, maar de juiste foto's!

Doe je mee? Ik ben er alvast helemaal klaar voor! Jij ook? Schrijf je dan hier in

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *