logo

Je verkoop optimaliseren & je prijzen nakijken?

Je prijzen en sales optimaliseren

Wat als je een workshop had die stap voor stap, met praktische hulp kwam? Waar je 24/7 in terecht kon en waar je steeds met je vragen terecht kon, wanneer jij daar nood aan had? Dat is de Sales Masterplan.

Barbara vond het zo praktisch, 1000 vragen worden beantwoordt nog voor je ze eigenlijk zelf hoeft te stellen. Dat vertelde ze met vol overtuiging.

 

In 2019 hadden mijn programma's 0% refunds, ondanks je 10 dagen beroep kan doen op garantie. Was ik zo blij, want nog niemand had hiervoor gekozen. Helaas! Eind 2019 kwam het er toch van, 2 mensen tegelijk en ineens kwam ik aan 1%! Bij de Sales Masterplan dan nog! Een workshop waar ik zo erg achterstond.

En dat was voor mij het teken dat het beter kon, echt beter! Ook al kon ik niet direct rekenen op een duidelijke uitleg van de cursisten wat er nu precies verkeerd was ging ik op onderzoek.

En ik deed hem zelf opnieuw, en toen kwam ik tot de constatatie dat het allemaal erg technisch was, er zat niet genoeg gevoel in. De lessen kwamen uit mijn mond, iemand die best zelfzeker was in wat ze doet en niet echt veel moeite meer heeft met een hoge prijs te moeten vragen enz. Héél technisch dus! En dan besefte ik dat er ook een vangnet nodig was, zodat mensen zouden begrijpen waarom dit net beter is voor hen, maar ook waarom dit ook beter is voor hun eigen klanten.. En! Wat het doet met je workflow en hoe je de beste beslissingen kan maken binnen je business.

Dus!

Ik deed hem helemaal opnieuw! 70 uur deed ik erover om alles opnieuw te analyseren na de eerste keer. (Je zou denken als je al een workshop klaar hebt dat dat niet zoveel werk meer zou mogen kosten? Maar ik deed het toch!)

Zelfzekerheid!

Ik nam tijd voor rust en zekerheid een hele module lang!

Er kwam zoveel informatie binnen voor Barbara, dat ze soms overweldigd was. Maar net op tijd kwam er elke keer een rustpunt. Daardoor voelde ze zich zekerder. Het moet niet, het is niet omdat de ene persoon het zo doet, dat de andere daar ook zo over denkt, daarom dat het een persoonlijke reis moet worden. Eentje op maat!

En dat is nu gelukt!

Barbara, besefte na de workshop dat ze eigenlijk X3 moest gaan om rond te komen! (om geen verlies te draaien!). Dat wil zeggen dat ze al jaren lang slechts 33% van haar kosten dekte. En zo zijn er veel ondernemers.

Misschien ben jij ook een ondernemer die af en toe, ook nog na jaren, regelmatig privégeld terug in de zaak moet steken om rond te komen?

Break even is oké! Je mag jezelf de rust geven en de tijd geven om te groeien.. Ook dat wordt besproken in de workshop.

Wat heeft Barbara verrast?

Financieëen regelen per week! En hoe de oplossing kwam voor haar bankrekening. Ze belde direct naar haar bankier om alles te regelen.
En de openheid, over cijfers en over uurprijzen.
We zijn allemaal bezig met geld, maar we praten er zo weinig over. Dus die openheid!

ze heeft geleerd dat besparen niet altijd de correcte manier is. Soms denken we dat we beter alles zelf doen om geld uit te sparen, maar als je dan uitrekent hoeveel je eigenlijk zelf per uur kost? Dan schrik je hoeveel geld je verliest.. Door te besparen! Had je daar al ooit over gedacht? Dat leer je in de Sales Masterplan stap voor stap uitrekenen.

Veel eureka momenten!

Wat was de reden dat Barbara de workshop aankocht?

Barbara wist dat de prijs te laag was, maar ze had het gevoel dat ze zich tegenover iedereen moest verantwoorden.

Waarom ga ik mijn prijzen verhogen? Ze dacht dat ze zich zou moeten verontschuldigen.

Ze kampt nog steeds met imposter syndroom en vind dat ze het niet verdient om die prijs te vragen.

Haar naverkoop werkte voor geen meter.

Resultaat?

Ondertussen heeft ze haar prijzen X3 gedaan en verkoopt ze stukken meer in naverkoop.
En het zotste is? Dat klanten zelf niet eens vragen waarom de prijzen omhoog zijn gegaan.. Iets waar ze zoveel schrik voor had gehad

De eerste maand viel een beetje stil (dat is vaak normaal bij prijsstijgingen) Maar nu 2 maand later, moet Barbara werkelijk zeggen dat ze al reeds de volgende 4 maand volzet is.

Geen paniek!

En nu is ze een pak zelfzekerder, ook als haar prijzen meedeelt.
De rustige periode na de prijsverhoging heeft ze gewerkt aan haar imago en haar website.

Voor welk probleem zocht ze een oplossing?

Sales! ze wist niet hoe ze haar prijzen en naverkoop moest aanpakken.

Ze heeft alle verdienmodellen aangepakt en veranderd. Alles is veel simpeler geworden nadien!

Wat waren de grootste twijfels om de workshop aan te pakken?

Haar man zei dat het teveel geld was voor wat het maar was.. Maar dan heeft ze met mij gepraat, ik heb haar niet kunnen overtuigen, maar ze wou er nog even over nadenken..
Later tijdens een Fotograeven TV was ze helemaal over de streep getrokken.

En daar is ze nu ontzettend ongelukkig om.

Ze heeft hem zeker al helemaal terugverdiend (en je mag niet vergeten, ze heeft de ideale klant en de workflow ook aangekocht ;)

Wat is haar het meest bevallen in de workshop?

Downloadbare worksheets! Dankzij die specifieke oefeningen kon ze veel beter aan de slag.
Ze is ook zeker dat ze haar huwelijk dankzij die tips heeft binnengehaald.

Ze is veel zekerder tijdens haar gesprekken en het lukt.

En de excelberekeningen! De kleine stapjes

Het leren onderhandelen

Leren durven vragen wat je nodig hebt, ondanks het eng lijkt. Wordt het ineens allemaal makkelijker

Hoe zou Barbara de workshop samenvatten

Héél gemakkelijk en toegankelijk, Barbara vindt de termen die gebruikt worden laagdrempelig. Het is makkelijk voor beginners en gevorderden.

het is véél informatie! En je kan alles op het gemak beluisteren, overal!

Ze vind hem super!!

En ondanks dat ze het gevoel had in begin "wow, ben ik nu zo slecht bezig" vond ze dat ik haar stap voor stap begeleide tot ze terug een eenheid zag en zelfzeker werd.

Leuke extra's

Elke keer ze denkt dat ze bijna klaar is met de workshop komen er nieuwe dingetjes bij! Ze leert elke keer iets nieuws.. En zo heeft ze ook Geen zin of tijd om naar Netflix te kijken.

Gratis updates! Terwijl de workshop steeds duurder wordt (dankzij die updates) hebben mensen die zich de eerste keer inschreven het voordeel die er gewoon extra bovenop te krijgen.

auteursrechten voor fotografen hoe gaat dat creative shelter en fotograeven podcast fotografie en business
een niche creëren als fotograaf waarom we vergelijken we onderling dat zien we vandaag in de podcast voro fotograeven

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *