SEO uitleg voor dummies!

Praktische tips om meer vrijheid te creëeren en meer passief inkomen!

SEO is supppppper belangrijk!  

Er zijn nog wel meerdere facturen. Maar als je als ondernemer vrijheid wil en passief inkomen dan moet je ook wat kaas gegeten hebben van SEO. 
Wat voor passief inkomen heb je verkeer nodig, veel verkeer en zonder SEO moet je daarvoor betalen d.m.v. advertenties (meer uitleg daarover hier

Een combinatie is ideaal

Als je graag meer verkeer trekt naar je website is SEO uiteraard belangrijk de combinatie is ideaal. 
Zeker wanneer je weet dat SEO moet groeien: 

Het heeft zo’n 3 à 6 maand tijd nodig om te genereren en beter te scoren in Google, in de tussentijd is dus advertentiebeheer een mooie oplossing en later werken ze hand in hand. Wil je dat graag leren dan kan je dat hier

Maar, wat is nu precies SEO?

SEO zorgt ervoor dat je website goed scoort in zoekmachines zoals google of Pinterest, maar ook andere programma’s die werken met algoritmes. Als je wilt dat mensen je dienst of product vinden dan is het belangrijk dat je ook echt gevonden wordt en dat kan enkel en alleen via SEO. SEO is organisch (dat wil zeggen dat je er niet voor hoeft te betalen in tegenstelling tot advertenties.)

SEO uitleg #1: Start met een plugin

Er bestaan plugins die je helpen om je SEO volledig op orde te zetten bijv. Yoast. (specifiek voor WordPress)
Die helpt je kiezen welke keywords (kernwoorden) je best zou moeten nemen en of je tekst goed genoeg is + meta discriptions enz.
(als je hier graag een video over bekijkt dan kan dat hier

seo uitleg prijs verhogen winst investeren in jezelf cursus online productiviteit workflow workshop kim de graeve ondernemers passief inkomen omzet winst ideale klant niches 1

Seo uitleg #2: Maar wat is een keyword?

Een keyword of kernwoord is een zoekwoord. Je kiest één zoekwoord per pagina op je website en wilt daarop gevonden worden in google. Dus je optimaliseert je teksten en inhoudt zodat deze makkelijk wordt teruggevonden. Lijkt simpel? Maar dat is het niet want… In de marketingwereld zeggen ze: “Als je een lijk wilt verstoppen dan doe je dat best op de tweede pagina op Google”. Dat wil zeggen dat wanneer jij op de tweede pagina op Google staat, niet wordt gevonden.

Frustrerend hé?

Elke pagina die je maakt moet gemaakt zijn met het doel om zo goed mogelijk je klanten te bedienen en om zo hoog mogelijk te scoren in de zoekmachines.

Waarom zeg ik bedienen?

Omdat dat ook meetelt voor SEO punten. Hoe langer jouw klanten op jouw pagina blijven en actie ondernemen. Hoe beter je opnieuw zal scoren in Google.

SEO uitleg #3: Don’t be a robot 

Sommige ondernemers denken dat ze dan gewoon heel veel het zoekwoord in de tekst moeten vermelden en dat ze dan het algoritme kunnen “omzeilen”. Maar zo werkt het niet, ook dit kan het algoritme van Google registreren. Wees dus geen robot en schrijf je tekst zo goed en aangenaam mogelijk. 

Je kan beter synoniemen gebruiken naast het weerkeren van de zoekwoorden, dat is ook goed. En Yoast is er ook nog steeds om je te helpen. 

 

Don’t be a robot

Nee, want door een robot te zijn bedien je geen klanten. Vroeger werkte het om een tekst te schrijven met je keyword zo’n 7-10 keer in (haha, man, zelfs ik heb dat nog gedaan.. Vreselijk als ik er zo aan terugdenk). Maar dat voelt artificieel voor jou, maar ook voor de klant dus doe het niet.

De beste sites om je keywords uit te kiezen voor je volgende pagina:

  • Ubersuggest
  • Answer the Public
  • Pinterest

SEO uitleg #4: Sites en hulpmiddelen

Tonny Loorbach   

Niet alleen heeft hij een fantastische podcast hij heeft  ook nog eens dit boek over SEO. Pas op! De wondere wereld van SEO is eeuwig aan het veranderen, dus blijf je tijdig bijscholen. Ook ik geef hier over een uitgebreide cursus

seo uitleg prijs verhogen winst investeren in jezelf cursus online productiviteit workflow workshop kim de graeve ondernemers passief inkomen omzet winst ideale klant niches 2

 

Don’t be a robot

Nee, want door een robot te zijn bedien je geen klanten. Vroeger werkte het om een tekst te schrijven met je keyword zo’n 7-10 keer in (haha, man, zelfs ik heb dat nog gedaan.. Vreselijk als ik er zo aan terugdenk). Maar dat voelt artificieel voor jou, maar ook voor de klant dus doe het niet.

De beste sites om je keywords uit te kiezen voor je volgende pagina:

  • Ubersuggest
  • Answer the Public
  • Pinterest

Een video?

Wist je dat? Je dat allemaal leert in de ideale klant?
Uitgebreid! Stap voor stap?
Het is namelijk module 3 uit deze gigantische online workshop!

Schrijf je in voor de online workshop ideale klant en ik leg je alles uit!

 

1 reactie op “SEO uitleg voor dummies”

  1. Pingback: SEO uitleg van de basis - Fotograeve

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top